2016-04-27

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Przyjęcia skarg, wniosków i petycji

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Zambrowie przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków i petycji w każdy poniedziałek w godzinach 11:00 – 15:30 w Komendzie  Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Zambrowie, ul. Sadowa 4.
W przypadku, gdy poniedziałek jest dniem ustawowo wolnym od pracy interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym.

Pod nieobecność Komendanta Powiatowego PSP, interesanci w sprawach skarg, wniosków i petycji przyjmowani są  przez Zastępcę Komendanta Powiatowego PSP.

W celu ustalenia terminu i godziny spotkania należy zgłosić się osobiście do Komendy Powiatowej PSP w Zambrowie  

do sekretariatu lub umówić się telefonicznie dzwoniąc pod  nr. tel. +48 47 711 8510

Przyjmowanie interesantów - poradnik
petenta

1.   Celem otrzymania zaświadczenia o zaistniałym zdarzeniu (pożar, wypadek drogowy) z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Zambrowie osoba zainteresowana (poszkodowany, rodzina) powinna:
>  okazać dokument tożsamości (jeden z wymienionych: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy) ze zdjęciem potwierdzający dane personalne,
> złożyć wniosek (do pobrania poniżej) do Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Zambrowie o wydanie takiego zaświadczenia,
> uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł. (np. w jednej z placówek bankowych na terenie miasta Zambrów).

Kontakt: kpt. Paweł Gwardiak tel: +48 47 711 8505

 

2.   Wydawanie dokumentów do celów emerytalnych byłych funkcjonariuszy lub pracowników. Osoba zgłaszająca się powinna posiadać:
> dowód osobisty,
> inne dokumenty potwierdzające pracę w tut. Komendzie,
> zeznania dwóch świadków pracujących razem z osobą zainteresowaną w tut. Komendzie (w przypadku braku dokumentów potwierdzających pracę w Komendzie).

Kontakt:  mgr Sylwia Krajewska tel. +48 47 711 8535

 

3.   Osoby zainteresowane kształceniem w szkołach pożarniczych mogą otrzymać wzory dokumentów potrzebnych do złożenia podania o przyjęcia w danej szkole oraz uzyskać informację o szkołach pożarniczych na terenie kraju.

Kontakt: mgr Sylwia Krajewska tel: +48 47 711 8535

 

4.   Osoby zainteresowane mogą uzyskać porady w zakresie przestrzegania przepisów przeciwpożarowychZakres informacji:
> porady związane z rozpoczęciem działalności gospodarczej w zakresie wymagań przeciwpożarowych,
> odbiory techniczne obiektów (wymagania w zakresie dokumentacji architektoniczno-budowlanej i uzgodnień, instalacji użytkowych, warunków ewakuacji, wyposażenia w sprzęt i urządzenia przeciwpożarowe, oznakowania, dojazdy pożarowe, zaopatrzenie wodne itd...)
> wymagania ogólne w zakresie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych dla obiektów i terenów istniejących , ze szczególnym uwzględnieniem obiektów użyteczności publicznej, zamieszkania zbiorowego, obiektów związanych z możliwością wystąpienia nadzwyczajnego zagrożenia środowiska, terenów leśnych
> wymagania w zakresie organizacji imprez masowych w rozumieniu Ustawy o imprezach  masowych,

Kontakt: mł. kpt. Mateusz Czarnowski tel: +48 47 711 8520

 

W celu uzyskania innych, prawnie dostępnych informacji, można dzwonić pod numer centrali
+48 47 711 8501,
 bądź do odpowiedniej komórki lub kontaktować się osobiście z osobami funkcyjnymi tut. Komendy w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 - 1530.

 

 

ODBIORY OBIEKTÓW BUDOWLANYCH Z ZAKRESU WYMAGAŃ OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ .

Postępowanie nadzoruje i informacji udziela Samodzielne Stanowisko Pracy ds Kontrolno – Rozpoznawczych, tel. +48 47 711 8520

Zgłoszenia należy składać bezpośrednio do Komendanta Powiatowego PSP w Zambrowie,  ul. Sadowa 4.

Obowiązki inwestora i organu zawiadomionego

Inwestor, na którego nałożono obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, na podstawie art. 56 ustawy z dnia 7 lipca1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U z 2000 r. Nr 106, poz. 1126 z późn. zm.), jest zobowiązany zawiadomić,  zgodnie z właściwością wynikającą z przepisów szczególnych organy:
- Inspekcji Ochrony Środowiska
- Państwowej Inspekcji Sanitarnej
- Państwowej Inspekcji Pracy
- Państwowej Straży Pożarnej

o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania. Organy wymienione powyżej zajmują stanowisko w zakresie zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym.

Dla obiektów zlokalizowanych na terenie powiatu zambrowskiego organem PSP  jest  Komendant  Powiatowy PSP w Zambrowie , który w terminie 14 dni od daty otrzymania zawiadomienia, po przeprowadzeniu czynności kontrolno - rozpoznawczych z zakresu ochrony przeciwpożarowej, zajmuje stanowisko w formie pisma, stwierdzając zgodność lub nie, wykonania obiektu z dokumentacją techniczno - budowlaną. Nie zajęcie stanowiska w ww. terminie traktowane jest jako nie zgłoszenie sprzeciwu lub uwag.

Czynności kontrolno-rozpoznawcze przeprowadza się na wniosek (przykładowy wzór zamieszczono poniżej) użytkownika lub inwestora obiektu w związku z zamiarem rozpoczęcia użytkowania obiektu budowlanego.

Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwa firmy - inwestora,
- adres do korespondencji i telefon kontaktowy inwestora,
- adres, przeznaczenie, powierzchnia wewnętrzna i wysokość odbieranego obiektu.

RAMOWY WYKAZ DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO PRZEDŁOŻENIA
ORGANOM OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ PRZY PRZEKAZYWANIU
OBIEKTU DO EKSPLOATACJI.

1.    Decyzja ustalająca warunki zabudowy i zagospodarowania terenu.

2.    Decyzja o pozwoleniu na budowę.

·       Projekt budowlany oraz projekty branżowe, a w tym:
projekt architektoniczno - konstrukcyjny, projekt zagospodarowania terenu,

·       projekty instalacji użytkowych: elektroenergetycznych, odgromowych, ogrzewczych, wentylacyjnych,

·       projekty instalacji sanitarnych, w tym wodociągowych,

·       projekty instalacji gaśniczych, sygnalizacyjno - alarmowych, oddymiających itp.,

·       projekty zabezpieczenia przepustów instalacyjnych itp.

3.    Oświadczenie kierownika budowy o (kserokopia dla kontrolującego):

·       zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami.

·       doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy.

4.    Dziennik budowy.

5.    Oświadczenia wykonawców poszczególnych branż, w tym oświadczenia wykonawców (kserokopie dla kontrolującego):

·       instalacji gaśniczych i sygnalizacyjno – alarmowych,

·       zabezpieczeń przepustów instalacyjnych, drzwi i klap przeciwpożarowych, urządzeń oddymiających itp.,

·       zabezpieczeń przeciwpożarowych elementów konstrukcyjnych, wystroju wnętrz itp..

6.    Protokoły badań i sprawdzeń:

·       instalacji elektrycznych, w tym wyłącznika przeciwpożarowego,

·       instalacji oświetlenia awaryjnego,

·       instalacji uziemiających i odgromowych, w tym metryka urządzenia piorunochronnego,

·       instalacji gazowych.

·       urządzeń kominowych.

·       instalacji wodociągowych wewnętrznych i zewnętrznych przeciwpożarowych,
w tym protokoły prób wydajnościowo - ciśnieniowych instalacji,

·       instalacji gaśniczych, alarmowych, oddymiających itp..

7.    Certyfikaty zgodności lub aprobaty techniczne dla:

                     a) drzwi przeciwpożarowych,

                     b) drzwi ewakuacyjnych.

                     c) klap przeciwpożarowych,

                     d) klap wentylacyjnych.

                     e) drzwi karuzelowych i rozsuwanych.

                     f) urządzeń i osprzętu instalacji gaśniczych, alarmowych, hydrantowych.

                     g) elementów budowlanych o deklarowanej odporności ogniowej, w tym:

·       przeszkleń zewnętrznych i wewnętrznych.

·       farb powłok. płyt i natrysków ogniochronnych do zabezpieczenia konstrukcji stalowych,

·       przepustów instalacyjnych.

·       lekkich ścian działowych i osłonowych.

                 h) zabezpieczeń ogniochronnych o deklarowanym stopniu palności, stopniu rozprzestrzeniania ognia lub    

                     płomienia, w tym:

·       farb. powłok, impregnatów. płyt, natrysków ogniochronnych do zabezpieczenia konstrukcji drewnianych, materiałów drzewnych i drewnopodobnych,

·       impregnatów. farb, natrysków ogniochronnych do zabezpieczenia materiałów włókienniczych,

·       farb. natrysków, dodatków ograniczających palność do zabezpieczenia kabli elektrycznych,

               i) wyrobów i materiałów budów lanych o deklarowanym stopniu palności lub stopniu rozprzestrzeniania

                 ognia, takich jak:

·       wykładziny i posadzki podłogowe,

·       wykładziny ścienne i sufitowe oraz sufity podwieszone.

·       ocieplenia ścian zewnętrznych budynku.

·       pokrycia dachowe,

·       wyroby i materiały z domieszkami organicznymi itp.

8.    Dokumenty potwierdzające podłączenia obiektu do systemu monitoringu pożarowego (jeśli obiekt wymaga).

9.        Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego dla obiektów użyteczności publicznej oraz wymagania ochrony przeciwpożarowej w instrukcji technologiczno -ruchowej dla obiektów produkcyjnych i magazynowych.

10.    Dokumentacja z zaznajomienia pracowników z przepisami przeciwpożarowymi.

Niezależnie od powyższego niezbędnymi warunkami pozwalającymi na przystąpienie do odbioru przez PSP jest:

·       zakończenia wszelkich prac budowlanych i instalacyjnych,

·       wyposażenia obiektu w podręczny sprzęt gaśniczy, znaki ewakuacyjne
i pożarnicze tablice informacyjno -ostrzegawcze.

Osoba reprezentująca inwestora w czasie czynności odbiorowych powinna mieć jego wyraźne, pisemne pełnomocnictwo.

Kontrolujący sprawdza działanie systemów zabezpieczenia przeciwpożarowego,  w szczególności systemów decydujących o bezpieczeństwie ludzi, np. zażąda wzbudzenia  czujki pożarowej i sprawdza, czy zadziałały przewidziane w projekcie zabezpieczenia,  a sygnał alarmu pożarowego dotarł do właściwego miejsca. Odłączyć przeciwpożarowym  wyłącznikiem prądu zasilanie budynku (strefy pożarowej) i sprawdzić, czy działają  wszystkie systemy i urządzenia, których funkcjonowanie jest niezbędne w czasie pożaru.  Poleca przeprowadzenie próby sprawności instalacji gaśniczych, urządzeń oddymiających,  dźwigu pożarowego, drzwi i bram przeciwpożarowych i dymoszczelnych, itd.

Sprawdzenia, czy wprowadzony w obiekcie system zabezpieczenia  zapewnia skuteczną ochronę przeciwpożarową. Czynności kontrolno-rozpoznawcze  w obiekcie przekazywanym do użytku obejmują zarówno sprawdzenie praktycznego  wdrożenia zasad ochrony przeciwpożarowej określonych w instrukcji bezpieczeństwa  pożarowego ze szczególnym uwzględnieniem praktycznej znajomości przez personel  zasad ewakuacji ludzi na wypadek zagrożenia, jak też sprawdzenie przygotowania  obiektu do działań ratowniczych, w tym:
- dróg pożarowych,
- prawidłowości rozmieszczenia podręcznego sprzętu gaśniczego, jego dostępności  i oznakowania miejsc jego lokalizacji,
- kompletności wyposażenia i prawidłowości oznakowania hydrantów wewnętrznych,
- oznakowania dróg ewakuacyjnych,
- sprawności oświetlenia awaryjnego,
- oznakowania miejsc składowania materiałów niebezpiecznych pożarowo.

Po zakończeniu czynności kontrolno-rozpoznawczych przedstawiciel Komendy Powiatowej PSP sporządza protokół dokumentujący ustalenia z kontroli. Ustalenia zawarte w protokole stanowią podstawę do zajęcia stanowiska przez Komendanta Powiatowego PSP odnośnie spełnienia wymagań ochrony przeciwpożarowej.

 Wzór Zgłoszenia do pobrania

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..